koppd2.gif

Wat schrijven Delftse raadsleden e.a.


 politiekdelft.nl    TOP

 


17 juni - 23 juni 2019 00h01 week 25 politiekdelft.nl    TOP

door harrie fruyt van hertog, redactie politiekdelft.nl



ZWARE VRACHTWAGENS OVER GRACHT GASTHUISLAAN DELFT

door inspreekster Sonja Sint

#raad015
.
ZWARE VRACHTWAGENS OVER GRACHT GASTHUISLAAN DELFT https://t.co/49YwY2xgAH via @YouTube

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 16, 2019

inspreektekst Sonja Sint:

Goedenavond, leden van de commissie Economie, Financiën en Bestuur,

Vanwege het feit dat ik de 18e juni niet in het land ben spreek ik vanavond in. Ik ga het niet hebben over de resultaten van het verkeersonderzoek.
Maar wat dit onderzoek in ieder geval wel duidelijk aangeeft is het feit dat er per etmaal zeker 7 zware vrachtwagens de gracht over rijden en 31 middelzware, waarvan een gedeelte misschien lichter is dan de toegestane 3.5 ton,
En daar wil ik het wel over hebben, wat dat is gewoon keiharde data.
38 middelzware tot zware vrachtwagens per etmaal. Langs die smalle gracht.

In 2015 heeft B&W een verkeersbesluit ondertekend om een geslotenverklaring voor vrachtauto’s boven de 3.5 ton in te stellen.

En waarom ??: aan de ene kant: het smalle wegprofiel ... Fundering onder de waterspiegel. Kans op verzakking. Veel klachten over schade.
En aan de andere kant: de verkeersveiligheid. Met de extra opmerking dat de Gemeente in principe niet eens ontheffing wil verlenen omdat de verkeersveiligheid niet gegarandeerd kan worden.

Bijzonder dat de Gemeente stelt dat vrachtwagens de veiligheid beïnvloeden en uw verkeersveiligheidsonderzoek stelt dat vrachtwagens niet gevaarlijk zijn maar de bloembakken en spookfietsers wel., maar dit terzijde.

Maar wat stelt een verkeersbesluit voor als er werkelijk nooit of te nimmer wordt gehandhaafd.

Daarover het volgende: de politie heeft al meerdere malen aangegeven dat zij niet wil handhaven, want het heeft geen prioriteit en ze hebben geen personeel.
De handhaving heeft daarentegen aangegeven dat zij niet kan handhaven omdat zij geen bevoegdheden heeft.

Een vraag aan D’66 wethouder Huijsmans : waarom is er nooit handhaving?

Aangezien tot op de dag van vandaag de wethouder niet in staat is gebleken hier beleid op te maken noch om in te grijpen anders dan met een duur nutteloos onderzoek, schuif ik de vraag graag door naar Burgemeester Marja van Bijsterveldt:

Mevr. Van Bijsterveldt: wanneer gaat er gehandhaafd worden op illegaal vrachtverkeer?
U als verantwoordelijke voor handhaving heeft hier een taak, en tot nu toe is gebleken dat de handhaving volledig te kort schiet
Is er extra inzet gevraagd voor deze periode? Aangezien in 2016 al bekend was dat de Gasthuislaan een sluiproute zou worden.

Op de Gasthuislaan geldt voor de bouwperiode van de brug een maximale snelheid van 15 km, wekelijks gepubliceerd. Maar de displays zijn alweer weg, van handhaving geen sprake.

Het bord “alleen bestemmingsverkeer” is daar ooit handhaving voor? Waarom niet?
Het verkeersbesluit geeft aan dat er in principe geen ontheffing zal worden verleend. Hoeveel ontheffingen worden er wel verleend?

Mevr. van Bijsterveldt: Wat gaat u doen om het sluipvrachtverkeer te weren? Die auto van 9.5 ton die langs mijn huis komt?
In 2016 was reeds bekend dat het verkeer tijdens de bouw enorm zou toenemen, dus ook het vrachtverkeer. Hoe kan het zijn dat, er geen nul meting is gedaan op de gevels?
Draait Delft op voor de schade aan de oude panden?

Het verkeersbesluit is dus niets meer dan een papieren tijger.
Net zo goed als de bordjes 15 km dat zijn of het bord “bestemmingsverkeer”.
Loze beloften die de bewoners tot op het bot frustreren.
En u als gemeente maakt tot een onbetrouwbare gesprekspartner.

Dinsdag 2 juli staat de Gasthuislaan opnieuw op de agenda.
Ik zou toch echt willen vragen of bovenstaande vragen dan beantwoord worden.
Sonja Sint



Vakantie Sonja brengt rust op twitter

hi @SintSonja
prettige vakantie
delft krijgt tijdje rust op twitter
delftse wethouders die ook raadslid waren zijn er tegen opgewassen.
ze wisten precies waar ze aan begonnen en hoeven er niet ziek van te worden door de stress.
Trondheim1976. op de terugweg vd Noordkaap pic.twitter.com/BY3fKDeuxM

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 15, 2019



Delft slechtste stad om kamer te vinden

Studentenorganisaties willen huisvesting op TU-Campus: 'Delft slechtste stad om een kamer te vinden' https://t.co/pOQgicsYRm

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 16, 2019



En nog steeds ligt een 3e supermarkt op die plek op de loer

In de "visie" van Delft op de Kruisstraat:
"De kruisstraat wordt veilig bevonden voor vrachtverkeer, omdat de fietsers kunnen uitwijken"
Ik maak geen grapje..
En nog steeds ligt een 3e supermarkt op die plek op de loer.
Want de ontwikkelaar is uiterst onbetrouwbaar.@Mar10aH pic.twitter.com/Wy3SsXDH2g

— sonja sint (@SintSonja) June 16, 2019



Utrecht grote handhavingsactie

UTRECHT RT 110 boetes uitgeschreven bij grote handhavingsactie in Noordoost https://t.co/rypFyVgUXw via @duicnl

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 16, 2019



Ik begrijp er weinig van als 73-jarige

Ik heb artikel gelezen. Ik begrijp er weinig van. Komt misschien omdat ik al 73 jaar ben? Bij ouder worden krijgt bijna iedereen met zorg te maken. 1 op 3 krijgt kanker. Eenzaamheid is er ook bij samenwonen is mijn ervaring.

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 15, 2019



VREUGDE VUURWERK

Na afloop eindstand commissie Economie. College in de rode cijfers. Het vreugde vuurwerk kwam pas aan het eind. #delft #Raad015 pic.twitter.com/fEMPidOCCK

— jan peter de wit (@jpdewit) June 14, 2019

Stadsbelangen nietszeggende partij zonder Stoop en Koning

zonder @StoopBram en @cobydekoning1 is @Stadsbelangen een niets-zeggende partij. De hoogte van de overblijvende spreektijd is het bewijs!

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 15, 2019



Zwaar verouderd keynesiaans model

structurele ruimte was onderdeel vd jelle zijlstra norm uit de jaren zestig herinner ik me. Zwaar verouderd model, volgde de keynesiaanse school.
Vraag aan @KoelewijnMarcel : niet goed opgelet op school tijdens economie les? Joop den Uil later ook een Keynesiaan. Inflatie 13%

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 14, 2019



RAADSVERGADERINGEN 2.0

goed idee @KoelewijnMarcel @Stadsbelangen .
cie leden afschaffen en kostenbesparing is mede dekking verhoging vergoeding raadsleden.
2 of meer raadsvergaderingen p mnd worden overdag gehouden, niks late uurtjes.
En burgers mogen samen minstens 1 uur inspreken.@raad015 #raad015

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 14, 2019



Brandligt heeft schijt aan commissie

helemaal met je eens, insprekers tijdig informeren. @SBrandligt laat zien schijt te hebben aan de commissie. En wat doet de cie, die staat het toe. Alleen 1 reactie van een oppositie lid dat tegen dovemansoren lult. Daarna gewoon lekker vergaderen/kletsen tot 24h00 over niks.

— harrie fruyt van hertog (@PolitiekDelftnl) June 13, 2019



Brandligt doet dom
Huijsmans is er nu ziek van

Wethouder Brandligt de man die zich dom houdt en wethouder Huijsman die geïrriteerd raakt als je haar kritische vragen voorlegt. Mooi stel bij elkaar. https://t.co/MOhvkUijui

— Stadsbelangen Delft (@Stadsbelangen) June 12, 2019



VORIGE WEEK    ARCHIEF     TOP    .    ..